Scotland Traveloholic - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu Scotland Traveloholic - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu

Scotland Traveloholic

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 November 2018 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Hi lieve lezers, het feit dat ik mijn wachtwoord vergeten was en een nieuwe aan moest vragen (such a shame!), betekent dat ik al een tijdje geen blog meer heb geschreven, acht weken geleden alweer, dus tijd voor een nieuwe update (al zien sommige van jullie regelmatig wel foto's voorbij komen op Facebook or Instagram).

De afgelopen maanden waren vrij druk, traveled a lot.. niet alleen in Schotland, maar ook naar Israël en weer even terug in Nederland. Israël was een prachtige reis weer, het is prachtig om plekken uit de Bijbel in levende lijve te zien. Mijn favoriet deze reis van de plek "Ein Gedi", een prachtige oase met grotten, groene natuur, vogels en watervallen, midden in de hitte van een droge desert. Dit is de plek waar David het gebed van psalm 142 schreef toen hij zich in de grotten verborg. Om daar te staan en dat te realiseren, is meer dan speciaal..

Ook in Schotland zijn er weer veel leuke dingen gebeurd. Niet te vergeten- het weekend dat Marjolein hierheen kwam. (Thanks for coming dear!). Was heerlijk om weer even bij te kletsen, en haar mijn omgeving en familie hier te laten zien. Was een fijne en toffe tijd! Mijn ouders en zusje komen 29 november voor het hele weekend to stay in our house as well. Super tof om jullie mijn plek hier te laten zien! Zo welkom, kijk er naar uit!

Verder heb ik afgelopen tijd veel rondgereisd door het land, alleen- of soms met andere au-pairs. Alle grote plaatsen als Edinburgh, Glasgow, Dundee, Inverness, maar ook kleinere plaatsen als Pitlochry, Stirling, North Berwick, St Andrews. Ik kan echt zeggen dat het een hobby is om nieuwe plaatsen te ontdekken. En iedere plaats hier voelt als het uitpakken van een cadeautje.. Schotland is zo mooi, ik ben dankbaar dat ik hier mag wonen! En ik ben enigszins verslaafd te raken aan de fijne cultuur.. Verder ben ik regelmatig te vinden in leuke nieuwe koffieplekken in Edinburgh samen met anderen. Vandaag ontdekte ik 'Brew Lab' voor een chat met meiden uit de kerk, beste koffie ooit!

Verder probeer ik van alles zoveel mogelijk te genieten, time is going fast, inmiddels is mijn vierde maand hier al ingegaan. Het familieleven is erg leuk, sometimes quiet busy met drie enthousiaste jongens in huis, wat veel interessante uitdagingen heeft en de ouders zijn ontzettend lieve en gezellige mensen. Tevens is het tof om nieuwe locals te ontmoeten, volgende week ga ik lunchen bij een super lieve Schotse opa en oma in de plaats Dumfermline, die ik ontmoette in de coach vanuit Inverness naar Edinburgh. So special. :-)

Echt blij dat ik de keuze heb gemaakt om te gaan en het gewoon te doen, hoewel het mijn leven op z'n kop zet.. Ik ben van mening en ervaar dat als je er voor kiest om een tijdje naar het buitenland te gaan dat het je leven blijvend veranderd, ik ben erg benieuwd hoe mijn leven er na mijn aupair jaar uit gaat zien en wat ik dan ga doen, ik ben er over na aan het denken. Maybe back to social work again, in Nederland, of Schotland, of anywhere else. He knows :-)

Nou ik hoor inmiddels dat de borden op tafel worden gezet, dus ik vlieg naar beneden, voor de wekelijkse pizza-movie-night met de family.
Speak to you soon!


With love
xxx Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 5763

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 29 September 2029

Dailylife in Dùn Èideann

29 Juli 2018 - 29 Juli 2019

AuPair Adventures Scotland

Landen bezocht: