Grandma got run over by a reindeer - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu Grandma got run over by a reindeer - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu

Grandma got run over by a reindeer

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 December 2018 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve allemaal,
Merry Christmas vanuit Schotland, wellicht vraag je je af waar de titel van mijn blog vandaag komt? Het is een heel tragisch verhaal, wat ik de afgelopen adventtijd richting kerst iedere dag opnieuw heb aangehoord. Een verhaal over een oma die werd overreden door een rendier op kerstavond. Ze was haar medicatie vergeten, had te veel advocaat gedronken en strompelde vervolgens de deur uit de sneeuw in. De familie heeft haar gevonden op kerstmorgen met hoefafdrukken op haar voorhoofd en markeringen van de kerstman op haar rug. Je kunt wel zeggen dat er niet zoiets bestaat als de kerstman? Maar opa en ik, wij geloven in hem! De hele familie is nu trots op opa, omdat hij deze situatie zo goed doorstaat. Hij geniet nu van het voetbal kijken, bier drinken en kaart spelen met zijn nichtje Mel. Toch is het geen kerst zonder oma, de hele familie is gekleed in het zwart. En de grote vraag is; moeten we haar kerstcadeaus nu openmaken of terugsturen?

Dit lied uit 1979 ''Grandma got run over by a reindeer'' van Elmo & Patsy
zingen mijn lieve Schotse jongetjes al drie weken iedere morgen vanaf ongeveer 6:30. Ik raad je aan, wil je je kerst met een glimlach- of in mijn geval met slappe lach beginnen?
Luister en bekijk het lied op:

Fijne kerst allemaal en tot gauw met nieuwe updates over het leven hier,
hopelijk nog vóór het nieuwe jaar. Wilde jullie enkel verblijden met dit grappige kerstlied en fijne kerstdagen toewensen.

Lieve groet vanuit het westen,
Monique