Blessings - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu Blessings - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu

Blessings

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 Mei 2019 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve bloglezers,

It has been a long time. Meer dan twee maanden geleden dat ik een blog heb geschreven over mijn leven in Schotland en hoog tijd weer even iets te schrijven. Eerlijk gezegd ben ik ook behoorlijk druk geweest en ik heb veel nieuws te vertellen. Zoals jullie konden lezen in mijn vorige blog was ik opzoek naar een baan en die heb ik inmiddels gevonden en zelfs al gestart eind april. Ik werk als support worker voor de Redwoods Caring Foundation in Newtongrange, een christelijke stichting voor volwassen met verschillende soorten problemen. Een ontzettend leuke baan, met toffe collega’s/cliënten. Ik werk daar nu op dinsdagen en vrijdagen en vanaf juli heb ik een fulltime, permanent contract, wat echt een enorme zegen is! Vind het zo leuk dat ik hier mijn leven verder aan het opbouwen ben.

Op dit moment woon ik nog steeds bij mijn AuPair familie, echter komt dat avontuur over 5 weken tot een einde (ik wil daar eigenlijk niet nu al aan denken, maar leven en genieten van iedere dag met de kids). Bizar hoe snel dit jaar is gegaan, maar wat heeft het me prachtige dingen gebracht. Mijn AuPair gezin is echt een tweede familie geworden en ik ben dankbaar dat ik ze vast en zeker nog vaak zal zien hier in Schotland.

Nadat ik de familie hier verlaat eind juni, kom ik eerst weer even een weekje vakantie vieren in NL, en verhuis ik daarna, ja ja.. naar een kamer in zuid Edinburgh. Ik heb een toffe kamer gevonden in een Schots familie landhuis, waar een echtpaar woont met hun dochter, een zus van het echtpaar en twee lodgers, waarvan ik er eentje word. O ja en een hond en een kat (fingers crossed, hopelijk werken mijn medicijnen, want ik ben allergisch voor katten, maar goed zolang hij niet in mijn kamer komt zal het wel goed komen). Deze plek is echt een antwoord op gebed na wat struggles met kamers zoeken, nadat ik twee keer bijna ben opgelicht met kamers die niet eens bestonden, mensen die er op uitwaren mijn bankgegevens te achterhalen, echt verschrikkelijk. Dacht altijd dat ik daar niet in zou trappen, maar dat gebeurde dus wel bijna, kan echt iedereen overkomen. Maar ik heb dus nu mede dankzij mijn aupair familie een prachtige plek gevonden in dit familiehuis, 30 min fietsen naar mijn werk en 15 min met de bus naar Edinburgh City centre en de kerk. Spannend ook wel weer die veranderingen allemaal, maar veel zin in.

Daarnaast wil ik graag iets onder jullie aandacht brengen. Dus asjeblieft stop niet met lezen, ook al is deze blog een beetje lang :-)
Op 2 juni loop ik samen met een vriendin de Kiltwalk in Aberdeen. Een loop in een Kilt (jaja, proper Scottish), het doel van deze Kiltwalk is dat ik geld probeer op te halen voor een goed doel dat dicht mijn hart ligt en dat is Edinburgh City Mission. Dit is een stichting die voorziet in voedsel door middel van voeldselbanken voor iedereen die verkeerd in een financiële crisis, daarnaast is het hun doel om zoveel mogelijk mensen in Edinburgh de liefde van Jezus te laten ervaren. Het is een enorm eerlijke, pure organisatie waarvan ik de medewerkers en directie persoonlijk ken. Zo bieden ze onder andere iedere avond soep aan voor daklozen op straat, helpen ze meerdere kerken in Edinburgh te stimuleren en motiveren in het uitstappen in outreach en mission. Ik ben erg gemotiveerd om deze stichting een hart onder de riem te steken door middel van een fundraising voor mijn Kiltwalk in Aberdeen. Inmiddels staat mijn teller al op 375 pound aan donaties, wat echt fantastisch is. Mijn eerste doel was 200 pound, maar die zijn we met elkaar al ver voorbij gegaan, waardoor ik het streefbedrag heb verhoogd naar 500. Sommige van jullie die dit lezen weten dit waarschijnlijk al en/of hebben al gedoneerd (nogmaals onwijs bedankt), mocht dit een nieuw berichtje voor je zijn, zou ik je mogen vragen om iets bij te dragen aan het werk van deze stichting? Het toffe is dat elke euro/pound die je geeft een waarde heeft van 140%, wat betekent dat bovenop het uiteindelijke totaalbedrag, de organisatie van de Kiltwalk een extra 40% er aan toevoegt, wat natuurlijk super is. Iedere euro is welkom en het hoeft absoluut geen grote gift te zijn, als je iets wil geven, zou je dan asjeblieft de link willen volgen en willen klikken op de ‘’give now’’ button?

https://aberdeenkiltwalk2019.everydayhero.com/uk/monique

Je geeft in pounds, maar kunt dit doen met Nederlandse creditcard. Als je iets zou willen geven, maar je komt er niet uit met engelse taal of omreken van valuta etc, voel je vrij me te contacten. Alvast enorm bedankt voor je support en voor het samen bouwen van Gods koninkrijk.

Nou behoorlijk wat nieuwtjes over leven hier, veel veranderingen, maar ik ben dankbaar dat ik hier kan blijven, heb het enorm naar mijn zin. Lieve lezers, thanks. De volgende blog zal waarschijnlijk ergens eind juni/begin juli zijn aan het einde van mijn AuPair jaar (snik gonna miss my wee boys, moet stoppen met vooruitdenken), ik heb namelijk nog meer dan 35 volle dagen om van ze te genieten, dat klinkt toch nog aardig ver weg niet? ;-)

Tot de volgende keer,

Liefs vanuit het westen
xx Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 5735

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 29 September 2029

Dailylife in Dùn Èideann

29 Juli 2018 - 29 Juli 2019

AuPair Adventures Scotland

Landen bezocht: