Morningside - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu Morningside - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu

Morningside

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

28 September 2019 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve lezers,
Hier weer een blog vanuit het westen met wat updates over leven hier. Mijn leven is behoorlijk veranderd de afgelopen paar maanden. Au-pair zijn was zo'n goede ervaring en ik kijk terug op een mooi jaar. Ik heb mijn au-pair familie inmiddels alweer gezien afgelopen maand. Heerlijk om weer even met de jongens te spelen en stiekem heel fijn om zo dichtbij ze te wonen. Als ik nu terug kijk naar afgelopen jaar, voelde mijn leven soms nog wel een beetje als 'toerist', in mijn vrije tijd veel reizen, nieuwe mensen en plekken ontdekken. Nu ik heb besloten hier echt te gaan wonen, voelt dat toch wel heel anders, maar niet minder goed. Ik geniet er nog steeds van.

De afgelopen twee maanden waren afwisselend druk en vrije tijd. Ik heb veel gewerkt. Nog steeds erg naar mijn zin bij Redwoods en inmiddels vanuit mijn proeftijd naar een vast contract, echt heel blij mee. Doordat ik op een vaste locatie werk, met hetzelfde kleine team aan collega's en cliënten, voelt het echt als een soort kleine familie waar ik iedere dag weer het leven mee mag doen. In november ga ik voor het eerst met een van mijn cliënten een aantal dagen op vakantie naar de borders, in het zuiden van Schotland. Echt ontzettend leuk dat dit soort dingen kunnen en mogelijk zijn. Volgens mij heeft ze allemaal uitdagende activiteiten bedacht die ze graag zou willen doen, van paintballen tot boogschieten en een dagje naar de spa. Dus daar kijken we allebei naar uit. Daarnaast ben ik in mijn eentje 4 dagen naar het zuiden van Portugal geweest op vakantie, was echt weer een hele toffe ervaring. Spannend om weer in mijn eentje een nieuwe plek te ontdekken, maar prachtige gebieden gezien en een erg leuke diversiteit aan mensen ontmoet in het hostel en met tours.

Een ander leuk nieuwtje, komende dinsdag krijgen Elle en ik de sleutels van ons eigen huurappartementje in het morningside gebied in Edinburgh. Een maand geleden zagen we het appartementje online staan en hebben we een bezichtiging aangevraagd. Toen we het huisje binnenliepen, was het letterlijk 'love at first sight', we waren allebei verliefd en spraken direct alsof het al van ons was, terwijl er nog vele andere mensen geïnteresseerd waren. En uiteindelijk heeft de verhuurder ons gekozen. Het is een super leuk zolderhuisje, met twee slaapkamers, twee badkamers en een keuken/woonkamer. Het is een erg zonnig huis, veel van hout, houten vloeren, houten kozijnen met ouderwetse bloemenpatroontjes erin gegraveerd (zo mooi!) en de keuken is gemaakt van het hout van het dak. Het voelt er heel warm en fijn. Onze slaapkamers hebben uitzicht op de bergen. We voelen ons echt dankbaar dat we hier vanaf volgende week mogen wonen. Letterlijk beyond blessed hiermee.

Ook gaan we over twee weken weer starten met onze connect groep van de kerk, en gaat ons nieuwe huis op woensdagavonden vol zitten met twintigers om samen God te aanbidden, bijbel te lezen, samen te eten en thee te drinken. Ik zie er naar uit wat God dit jaar aan vernieuwing, genezing en openbaring gaat brengen en om allerlei nieuwe mensen te ontmoeten. Er staan ook weer mooie out-reach ideeën op het programma om Jezus handen en voeten te kunnen zijn als kerk. Volgens mij gaan we iedere week onderdeel zijn van een community avond met daklozen in de stad, ik kijk er naar uit om Gods werken hier weer te mogen zien.

Verder heb ik er afgelopen weekend van genoten dat mijn lieve zusje weer een heel gezellig weekend lang hier is geweest. We zijn onder andere naar Cramond Island geweest (waar je alleen maar heen kunt lopen als de zee eb is, was best spannend haha) en we hebben mokken geschilderd bij Doodles Ceramics, die ik morgen op kan halen! Ben benieuwd hoe ze zijn geworden! Eind november/begin december komt mijn lieve oud-collega en vriendin Leonie uit Nederland hierheen. Super dankbaar om nog steeds zo af en toe wat dutchies te meeten hier, leuk om hen dit mooie land te laten zien.

Lots of love to all of you, en tot in december als ik weer even in Nederland ben.

Monique

  • 01 Oktober 2019 - 08:11

    Ursula Singery :

    Hoi Monique. Zo gaaf om te lezen hoe jij het naar je zin heeft daar en dat jij heeft besloten om Scotland thuis te maken. Gelukkig zitten Scotland en Nederland niet zo ver uit elkaar en dat bezoekjes makkelijk genoeg zijn. Fijn wat jij eraan het doen ben om het handen en voeten van God te zijn. You are blessed to be a blessing. Veel liefs van ons ❣️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 5752

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 29 September 2029

Dailylife in Dùn Èideann

29 Juli 2018 - 29 Juli 2019

AuPair Adventures Scotland

Landen bezocht: