Halverwege! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu Halverwege! - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Monique - WaarBenJij.nu

Halverwege!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Januari 2019 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Lieve allemaal,
Hier een update vanuit Schotland. De meesten van jullie heb ik denk wel gesproken, maar zo niet, alsnog een heel goed nieuwjaar gewenst!
Inmiddels is het januari en 2019, wat betekent dat ik eind deze maand op de helft zit van mijn au-pair avontuur in deze familie. De tijd gaat zo snel, is echt ongelofelijk, het voelt soms als gisteren dat ik arriveerde. Maar wat is er in de afgelopen tijd veel gebeurd. Ik heb zoveel mooie plekken gezien, waardevolle mensen ontmoet, een church community waar ik me echt helemaal thuis voel en lieve vrienden heb, de relatie met de familie en de kids hier die steeds beter word. Blessed to live in such a beautiful, friendly country! Ik had niet verwacht dat leven in een ander land zo goed zou uitpakken.

Momenteel zijn er wat leuke, nieuwe dingen gaande. Ik ben gestart in een Schotse dans klas hier in Linlithgow op zondagavond. Erg leuk om te doen. Ik wilde graag iets sportiefs doen, maar ik vond fitness in mijn eentje echt niet leuk, en ergens houd ik toch wel veel van iets in een groep, dus dat heeft goed uitgepakt. Daarnaast heb ik in mijn kerk een nieuwe mogelijkheid om te dienen in de pastorale hulp voor studenten waar ik vandaag mijn eerste afspraak voor had.

En verder ben ik momenteel aan het nadenken wat ik graag zou willen als dit aupair jaar in juli eindigt. Ik houd graag nog even alle opties open, omdat er in een half jaar tijd veel kan gebeuren, maar momenteel overweeg ik om hier opzoek te gaan naar een baan en huisje. Uiteraard houd ik van Nederland, maar Schotland heeft nu ook mijn hart veroverd en ergens heb ik een verlangen om hier misschien langer te blijven dan een jaar. Ik heb dus alvast wat in gang gezet zoals het aanvragen van een verzekeringsnummering wat toegang geeft tot gezondheidszorg en rechten om te werken, ik heb inmiddels een UK bankaccount en als hopelijk mijn verzekeringsnummer volgende week binnen is, kan ik gaan kijken voor een extra betaald baantje tijdens de schooluren van de jongens of in het weekend. Ik hoop iets te vinden in een koffie plaatsje. Een van mijn vrienden hier in Schotland die een tijdje barista is geweest heeft me kennis laten maken met de beste koffieplekken van Edinburgh en ik heb echt ontdekt dat een goede koffie echt het beste is wat er is. Ik proef nu de verschillen, wel leuk. Maar goed, alles als eerste baantje is prima voor mij, don't mind.. ik zie wel waar het naar toe gaat :-)

Dus leuke en spannende dingen momenteel. Ik ben erg benieuwd wat ik over één jaar aan het doen ben en waar ik woon. You never know!
Maar goed, eerst nog een lange tijd om te genieten van de kids hier.
Dat was de update voor nu wel weer. Tot gauw!

With love, xx
Monique



  • 14 Januari 2019 - 17:22

    Gerard Van Leur :

    he kanjer is hoor dat het goed gaat ik vind het top wat je allemaal doet een echt onderneemster
    het valt dus wel mee . Het ondernemen gaat je goed af mooie nieuwe ontwikkelingen .
    Ik ben trots op je hoewel het allemaal zo spannend leek maar ja nieuwe dingen zijn toch altijd wel spannend maar goed voor de ontwikkeling
    Je heb veel geleerd maar dit is nog maar het begin er zal nog veel komen
    Hier gaat het allemaal goed nieuwe mensen in de kerk wij zijn bezig met het opzetten van een jongeren groep ook weer spannend allemaal uitdagingen zo blijven wij bezig
    ik spreek je wel weer groet veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 5742

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 29 September 2029

Dailylife in Dùn Èideann

29 Juli 2018 - 29 Juli 2019

AuPair Adventures Scotland

Landen bezocht: