Preparations started! - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Monique - WaarBenJij.nu Preparations started! - Reisverslag uit Rhenen, Nederland van Monique - WaarBenJij.nu

Preparations started!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Juli 2018 | Nederland, Rhenen

Halò! Lieve lezers, tussen de dozen, kleding en koffers in, had ik zin om alvast een eerste blog te schrijven. Zoals de titel al zegt: 'Preparations started'! Ook al is het proces van mijn AuPair jaar al maanden in gang, het voelt nu pas alsof mijn voorbereidingen echt beginnen te starten. Inmiddels begin ik enigszins bij te komen na het stoppen met mijn baan. Het was intens om afscheid te nemen van mensen waar ik een lange periode mee heb opgetrokken en een paar dagen had ik twijfels; wil en kan ik dit wel? Waarom geef ik alles hier op? Gelukkig trekt dat nu weer weg en begin ik in mijn hoofd al een beetje dáár te leven. Ik heb er veel zin in, ik weet waarvoor ik ga en ik weet dat het me goed gaat doen. Bovenal weet ik dat God met mij is, niet alléén hier, maar zeker daar.

Gisteren heb ik een super leuk uitzwaai-feestje gehad met familie en vrienden in de achtertuin van mijn ouders. Het was heerlijk. Prachtig weer, de tuin versierd met Schotse vlaggetjes en koekjes, een fijne tijd met iedereen die ik lief heb. Verwend met leuke cadeautjes en lieve wensen op kaarten. Van een aantal cadeau-en boekenbonnen die ik heb gekregen heb ik een onmisbaar cadeautje voor mezelf gekocht; een Engelstalige Holy Bible in the King James Version. Morgen komt hij binnen, erg blij mee!

Vandaag ben ik druk bezig geweest om spullen in mijn koffers te stoppen. Het voelt toch net even anders met inpakken met het vooruitzicht minstens één jaar weg te zijn. Welke kleding neem ik mee? En hoeveel dan? En met wat voor weer in mijn achterhoofd? Toen ik in mei een weekendje bij mijn AuPair familie was ter kennismaking zei één van de jongetjes: "Where is your rain jacket?". Hij keek me uiterst verbaasd, met fronsende wenkbrauwen aan dat ik geen regenkleding had meegebracht naar Schotland. Ik begrijp wat me te wachten staat, dus ik neem nu voor de zekerheid mijn regenjas maar mee, maar hè die drie keer in maart, mei en juni dat ik dit jaar in Schotland was, had ik alleen maar zon. Ik had zelfs te warme kleding mee. Aan het einde van het weekend zei hij zelfs: "You bring the sun to Scotland". 't zou wat zijn, één jaar geen regen en alleen maar zon, goed ik moet mezelf nog even uit de droom helpen dat Schotland het nieuwe Spanje is. Dat blijkt dus niet zo te zijn volgens de locals. ;-)

Ook al ben ik niet zo'n regenfreak, Scotland stole my heart this year. Ik houd van de oudheid, cultuur en chique uitstraling van Edinburgh. De vele karakteristieke boekwinkels, koffietentjes, toeristen, dubbeldekker bussen en de prachtige Waverley trainstation. Tevens is de natuur in Schotland amazing, de groene bergen en waterstroompjes maken me bewust van the Creator who made it all. Can't wait to live in bonnie Scotland! Bonnie betekent mooi in het Schots, met mijn liefde voor talen, probeer ik wat woordjes te leren. Schots is het nieuwe Fries, dat heb ik wel ontdekt!

Nog maar 20 dagen tot mijn vertrek, tijd vliegt.. dus ik ga weer even verder met mijn verhuisdozen. Mar sin leibh! Tot ziens!
Ps. Als je nog een boekenkast, zitstoel, bank, bed of eettafel zoekt of iemand kent die iets nodig heeft, ik moet er vanaf. Dus deel het gerust! Tot de volgende keer!

Liefs vanuit Rhenen,
Monique
xxx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Actief sinds 29 Juni 2018
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 5737

Voorgaande reizen:

28 September 2019 - 29 September 2029

Dailylife in Dùn Èideann

29 Juli 2018 - 29 Juli 2019

AuPair Adventures Scotland

Landen bezocht: